INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT INSPIRATION I VITT

Välkommen till mig och min blogg inspiration i vitt. Här är det mycket vitt, mest nött, lite nytt,Franskt,Danskt och lantligt.
Welcome to me and my blog of inspiration in white. Here it is very white, very old,some new, French, Danish and rustic romance, a little tough and industrially

onsdag 26 december 2012

Speglar, en passion......

Slappardag slappardag, vilka härliga dagar det finns. Helgen har varit underbar och är det fortfarande. Jag saknar såklart min yngsta flicka då hon är i Tailand men julafton för henne klarade vi av innan hon åkte. Som kompensation är min stora flicka hemma från Oslo och det gör mig mycket glad. Vi umgås och trivs i hop och med andra goda vänner. Jag vilar mycket och tar mig sovmorgon läääänge. Visar lite bilder från matsalsdelen......

 ........på julafton tände jag 65 ljus här inne, då blev det varmt vill jag lova. För er som inte vet så har jag en enorm passion för gamla speglar och har samlat på mig några genom åren.......

 ......det finns speglar överallt i huset och det blir fint när man tänder ljus framför........

....ha nu så härligt ni bara kan i mellandagarna och tack igen för alla fina julhälsningar, ni alla gör mig glad. Kram/Ingela.

20 kommentarer:

Tinas bo sa...

Vackra bilder!
Ja visst är det härligt med gamla speglar.. :)

Kan tänka mig att det blev varmt med 65 ljus.. :0)
Och visst är det skönt att kunna slappa ordentligt, utan att ha "dåligt" samvete... hihi

Önskar dig en god fortsättning
Kram Tina

Home2tiny sa...

Wow vilket fantastiskt vackert hem du har, ville säga hej o god fortsättning innan jag kikar vidare här inne. Kramisar Tina

Photo by Maria sa...

Speglar och ljus blir så fint ihop mörka kvällar =)

Njut av annandagen..

Kram Mia

MINA TVÅ HEM sa...

År det nät som är doppat i stearin
som står framför speglarna?
Vackra speglar.
Monica från MINA TVÅ HEM

Chokladvillan 1910 sa...

God fortsättning Ingela !
Visst är det mysigt med gamla speglar, jag har oxå samlat på mig några... ;)
Kram Anki

hemma hos lilla mej sa...

Speglar är ju bara så härligt .Oj 65 ljus då kan jag tänka mej att det blev mysigt och varmt .Önskar dej en härlig annandag underbara du .Kramar Rita ♥

~ INA ~ Inas☆House sa...

Kikar in och önskar dig en fin fortsättning på julhelgen!

Kraam
Ina

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

så fint det måste varit med alla ljus och speglar.
Kram

Kristie sa...

Ingela,

You have a beautiful dining room! The mirrors are gorgeous and so is the lovely white buffet with the glass doors. I'm especially eying that bundle of lovely textiles wrapped up so pretty!

I hope you had a wonderful Christmas! :)

Frøken Anker sa...

Hej Ingela

Så mange smukke spejle. Jeg forstår dig. Der er noget feng shui over spejle.

Hav nogle dejlige dage, og et brag af et nyt år

Kram
Birgitte

pysseltanten sa...

Älskar verkligen ditt sätt att använda gamla speglar....du har ett fantastiskt hem....:-)
Kram Git

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Speglarna är jättevackra, och bordsskivan....underbar!
Gott och ha dottern hemma och gott med julvila, vi behöver det.
Varm kram
AnnaMaria

annika sa...

God fortsättning fina Ingela ♥. Visst är det mysigt att barnen kommer hem till jul. Alida är också hemma en vecka nu. Här är fullt upp med trivsamma släkt- och familjeträffar. Oj så mycket god mat vi stoppar i oss. Tror att jag behöver flera speglar så jag kan se hur rondören tilltar under dessa dagar.
Nu laddar vi så vi orkar ta nya tag sen.

Kram på dej

annika

Frida sa...

Så fint med ljusen och speglarna, det liknar sådana ljus som Ernst gjorde i sitt program. Vilken söt julgran du har i förra inlägget.
önskar dig också några härliga mellandagar!
Kram Frida

No34 sa...

Tjusigt och effektfullt med alla speglar och ljus!
Njut av ledigheten, kram Kate

CARINA I OCKELBO sa...

åå så fint med gamla speglar å vilket vackert skåp du har

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej min vän!
Visst vore det kul att träffas,,, men var tar tiden vägen? Du jobbar mycket och jag likaså,,, men du är duktig och får ut vackra bilder,,, älskar dina spegelsamlingar!!! Hoppas du också varit ledig och myst ordentligt. Jag klantade till det och hoppade på en kartong för att få den platt,,,stöp rätt i backen på bröstkorgen,,, så jag har legat i sängen sedan i onsdags förra veckan full av tabletter.Inte den bästa tiden när julförsäljningen är på topp,,, tur att jag har min ängel Maria!!! Men nu är det dags att spotta i näven för imorgon ska vi till Munchen och bygga monter,,,ska fira nyår där.
Vill önska dej och de dina ett riktigt GOTT NYTT ÅR så hoppas jag vi syns snart,,, om inte på Formex iallafall!
Många kramar Ingela från E-K

Ekenäsliv sa...

Heeeej!
Vill önska dig God Fortsättning och hoppas att julen varit riktigt bra!!
Vilka härliga bilder! Ja, ljus går det åt några stycken nu;-) Har fyllt på med nya igen!
Kram kram Anna

Lantlifvet sa...

Vilken gudomlig blogg,verkligen inspirerande...kram

Lotta sa...

Hej Ingela!

Hoppas du har haft en skön jul, visst är det behövligt med lite slappar dagar, mysigt att bara få va.
Önskar dig en skön fortsättning på julen och ett Gott nytt år Kram Lotta.